Uživatel nepřihlášen
Vernys's Empire
RSS kanál blogu
Píše: vernys - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Vernys's Empire

AKTUALIZOVÁNO: DDWorld aneb kde je ta slibovaná objektivita?!

Neděle 3.4.2011 21:24 - Autor: vernys
To se mi líbí

AKTUALIZOVÁNO: DDWorld aneb kde je ta slibovaná objektivita?! Pokud čtete, nebo alespoň máte nějaké ponětí o českých IT Magazínech, určitě vám neunikla stránka s názvem DDworld.cz, jež se tváří jako uživatelský magazín pro všechny milovníky technologií. Musíme si ale položit otázku, je tento magazín opravdu tím, za co se vydává? Je to uživatelské médium pro všechny, kteří chtějí vyjádřit svobodně svůj názor? V dnešním článku se vám pokusím alespoň o něco přiblížit jaký vlastně ten náš DDWorld doopravdy je. 

DDWorld obecně“

Dobrá, DDWorld (dále už jen DDW) byl založen v roce 2006 a je celkem překvapivé, za jakou dobu se dokázal dostat tak vysoko, jak dnes je. Co je celkem podivné je fakt, že 95% všech článků a novinek píše pouze jeden člověk a není ním nikdo jiný, než Jan „DD“ Stach (dále už jen „DD“). Ano, jsou tam další 2 redaktoři, ale ti se dostanou k nějakému článku opravdu zřítka. DD pochopitelně nestíhá a taky si nato stěžuje. Má tam minimálně 2 další redaktory + potencionální redaktory ze sekce blogy, kde se občas vyskytnou opravdu perfektně zpracované články.



Jednou za Uherský rok se dokonce na hlavní stránce vyskytl článek od jednoho uživatele o plátnech. Ovšem tento člověk miluje značku AMD (dříve ATI) stejně, jako náš DD. To je možná taky důvod, proč nechce nechat nikoho psát, vymlouvá se, že prý většina z nich není schopna napsat pořádný článek s velikou informační hodnotou, ikdyž to byl článek o plátnech, tudíž tam žádné vazby související s grafikami nebyli, ale tak nebo tak je to celkem podivná náhoda. S tím, že neumí psát si dovolím nesouhlasit, myslím, že svým slohem jsou minimálně tak zdatní, jako DD. Je v tom ale něco víc. Jak už jsem napsal, DD má rád AMD, nebo lépe řečeno, nesnáší Nvidii. Vždy, když píše nějaký článek o Intelu a AMD, tak je objektivní. ALE! Jakmile se jedná o grafické karty, kdy je Nvidia soupeřem pro AMD, tak do ní šije jen co to dá a v diskuzi posléze tvrdí něco úplně jiného. S tím souvisí také fakt, že zpětně upravuje své příspěvky, aby to vypadalo, že už od počátku mluvil pravdu. Nedávno také tvrdil, že Nvidia GTX590 může klidně stát 20.000KČ s DPH. Nevím co si myslel, jaký by poté měla tato karta smysl?!

Nvidia Geforce GTX590, společně s Radeonem HD6990 tvoří duo nejvýkonnějších grafik světa
Nvidia Geforce GTX590, společně s Radeonem HD6990 tvoří duo nejvýkonnějších grafik světa

Máme tu další (dost možná hlavní) důvod, proč nenechává redaktory psát. Jednoduše proto, že by se jeho ryze subjektivní názor, obhajující značku AMD nestotožňoval s jejich, velmi pravděpodobně, objektivními názory, podloženými fakty. Ale nejsem věštec, může v tom být i něco víc, ale mě se zdá jako nejpravděpodobnější tato varianta. Co opravdu nesnáším je na konci každého článku tvrzení, že je tento článek 100% objektivní a nezaujatý. Ono by toto nebylo třeba, kdyby pan Stach byl skutečně objektivní.

Nuže, pokud jste až dosud neměli s DDW žádné zkušenosti, nyní už máte nějaký ten základ a můžeme se pustit dál...

AMDD a neddávné preview GTX590 vs HD6990

DD nedávno napsal preview o souboji GTX 590 (vlajková loď Nvidia) a HD6990 (vlajková loď AMD), kdy vybíral i testy z různých zahraničních IT magazínů. Ale to by nebyl náš DD, kdyby neudělal nějakou kulišárnu. Jak se dalo předpokládat, tak samozřejmně vybral testy z těch her a těch rozlišení, kde AMD HD6990 vyhrál. Nejvíc to bylo vidět v testech na Tomshardware.com. Kde v 90% her GTX590 vyhrála a v Metru byla poražena. A Co vybral „DD“? No přeci ten graf z Metra! S tím úzce souvisí i další nesrovnalost. Pořád říká, že jen blázen si kupuje tyhle karty na jeden monitor. Ale ejhle, proč, když na tomshardware testovali v 5760x1200 rozlišení, ty testy nezapočítal? No protože jasně vyhrála GTX590, tudíž tam přeci ten test nemůže zařadit, že?! Naštěstí si toho jeden uživatel všiml a napsal to do diskuze. Od „DDho“ žádná odpověď a je možné, že i tento uživatel mohl dostat BAN!

 

 

Onen komentář, který nějakou záhadou nebyl smazán :O
Onen komentář, který nějakou záhadou nebyl smazán :O

Ano, BANuje se tam opravdu za všechno. Pokud si například myslíte, že má vypočítáváná fyzika (třeba PhysX) lepší budoucnost, než skriptovaná (např. Havok) ihned vyvoláváte Flame a BANán je na cestě. On totiž DD silně nemá rád mimo jiné i fyzikální engine Nvidie, PhysX. Také mě zaráží jedna věc, recenze na HD6950/70 byla uveřejněna cca týden po uvedení na trh, stejně tak recenze na HD6990. Když se týden po uvedení na trh uživatelé tázali, kdy bude ta recenze na GTX580, DD odpověděl něco ve smyslu, že nyní jsou na trhu mnohem zajímavější produkty a recenze na GTX580 prý počká. Taky říkal, že stejně výkonná HD5970 je tu rok, takže v podstatě není o co stát. Zajímavé, já měl zato, že GTX580 je tišší a mnohem levnější. Recenze na GTX580 byla uveřejněna zhruba 14 dní po oficiálním release a recenze na GTX590 jsme se do dnes nedočkali. Hlavně, že jsou otestované radeony. S trochou nadsázky můžeme říci, že nám na všechny ty dotazy okolo grafických karet odpovídá stylem, Proč kupovat Nvidii, když je tady Radeon?!“ Tomu se musím jen tiše smát.

AMDD Eyefinity aneb „technologie pro normální uživatele“ by „DD"

DD pořád říká, že ho zajímají technologie pro normální uživatele, jelikož je DDW uživatelský magazín. Zajímavé na tom je, že do 90% všech článků všem „cpe“ systém 3 hraním na 3 monitorech, Eyefinity. Jistě zážitek je to určitě famozní, ale dá se říci, že není článku, kde by se o tom nezmínil (minimálně v každé recenzi to najdete, počínaje Dirt2). Zvláštní je, že se snad nikdy nezmínil o Nvidia Surround, jež je to úplně stejný systém , ovšem s menším problémem a sice, že nato potřebujete 2 karty vyjma GTX590. Ale když to zde máme od obou výrobců, proč prostě nenapíše hraní na 3 monitorech a propaguje pouze to zobrazení od společnosti AMD?! Chová se to stejně a funguje to stejně, tak proč tuto technologii ve svých článcích alespoň nezmiňuje a mluví pořád a dokola jen o eyefinity? Vskutku pozoruhodné.

 

Vypadá to velice zajímavě, ale cpát to skoro do každého článku?! 

Dále bych chtěl vědět, proč se o této technologii zmiňuje v každém článku, když sám říka, jak je tento magazín zaměřený především pro normální uživatele. Řekněte mi kolik běžných uživatelů si pořídí High-End PC (čím vyšší rozlišení, tím je potřeba vyšší výkon) + 3 monitory? Řekl bych, že nikoho nenajdete. Celkem úsměvná je i věc okolo DX11 rohraní. „DD“ byl schopný tvrdit, že s DX11 vypadal Dragon Age 2 opravdu hezky, přitom to většině hráčů přišlo jako zastaralá DX9 hra s velice přehnanými nároky, bohužel.

AMDD a Ostatní

Mohli bychom zde jmenovat spoustu příkladů, já si ale myslím, že je čas vám ukázat, že mluvím pravdu a necucám si to jen z prstu, nebo nevěštím z křištálové koule. Mimo to, že si vše můžete najít na webu existuje pár webů, které se zaměřují přímo na pana Stacha a už jen toto je důkaz, že je daná osoba nějakým způsobem zvláštní. Existuje snad stránka specializující se na nějakého z redaktorů ze Zingu nebo Pctuningu? Ne. Asi nejznámější byl antiddworld.cz, který ale již skončil, tudíž už se tam nic nedočtete. Další je soukromý OBRův blog (redaktor Pctuningu), kde se nejen o Stachovi dočtete pár zajímavých věcí (obrovsky.blogspot.com). Z OBRova blogu můžete jít na poslední 2 místa, kde se o Stachovi dozvíte ještě více, jelikož OBR má na svém blogu na tyto 2 stránky přímé linky. Tím prvním je oddbornik.posterous.com, kde to opravdu žije a pročítání diskuzí pod články (cca 400 komnetů u každé novinky) zabere opravdu hodně času, ale je to zábava. Poslední je „Isheepovo doupě“ na adrese isheep.stripgenerator.com, kde naleznete komiksy reagující na dění DDW. Isheep je dokonce údajně „DDho“ spolužák, nevím co je na tom pravdy, ale jedno vím jistě a sice, že ty Stripy jsou naprosto geniální!

   

Malá ukázka jednoho stripu :)
Malá ukázka jednoho stripu :)

 

No, myslím, že té kritiky bylo dost a můžeme se kouknout na světlé stránky tohoto „uživatelského magazínu pro všechny“.

DDWorld a Světlé stránky webu

Abychom na DDW neházeli jen špínu, musím uznat, že má tento web i světlé stránky. Tou první jsou asi Blogy, kdy můžete psát své články či přidávat svá videa, která s velikou pravděpodobností uvidíte na dolní stránce webu. Když přispějete vlastním článkem a bude opravdu dobrý, může se dokonce objevit na hlavní stránce nahoře, kde se objevují různé testy a recenze. Ovšem já tam viděl zatím pouze 2 články od jiného autora a jako na potvoru to byl vyznavač AMD. Těžko říci, zda-li je to nešťastná shoda náhod či jestli si vybírá články jen podle preferenci značky grafických karet. Přál bych si, aby to byla první jmenovaná možnost. Pak tady máme opravdu nádherný design webu, jež se zalíbí nejednomu uživateli a naprosto ukázkové recenze her, které považuji za jedny z nejlepších...

 

Jsem si jist, že by to pro dnešek už stačilo, zkrátka Závěr si z toho udělejte každý sám. Pokud jste vydrželi a dočetli tento článek až do konce, tak vám za 1. Moc děkuji za váš čas a za 2. Jste zase o něco chytřejší a dost možná si v diskuzi vyměníme názory na tuto stránku. Moc se těším na všechny vaše ohlasy...

 PS: Typ od Roxe Coxe: Víte, že DD znamená Digital Doom (digitální zkáza)?

 

EDIT 5.4 2011: Dnes byla na DDworldu opět sranda. "DD", jako každý měsíc, uveřejnil seznam doporučených komponent. Ti bystřejší už tuší, že v seznamu budou jako vždy zahrnuté pouze karty AMD Radeon, a Nvidia Geforce budou pouze jako alternativy. Jak se dalo předpokládat, tak se také stalo a společně s Rox Coxem jsme se oproti tomu ohradili. No, podívejte se sami jak to celé dopadlo...

 

Je právě 15:09 a naše komenty byli úspěšně odeslány do diskuze pod článkem
Je právě 15:09 a naše komenty byli úspěšně odeslány do diskuze pod článkem
Je 15:11 a jak můžete vidět zde, naše komentáře v diskuzi už nadále nejsou přítomny a je dost možné, že jestli se to bude opakovat, BAN nás nemine... Velice ubohé
Je 15:11 a jak můžete vidět zde, naše komentáře v diskuzi už nadále nejsou přítomny a je dost možné, že jestli se to bude opakovat, BAN nás nemine... Velice ubohé

Ale toto není všechno, zašli jsme ještě o kousek dál a v zápětí jsme se oproti jeho rozhodnutí smazat naše komentáře, ohradili. Výsledek? Stejný a sice, naše komentáře nijak neporušující pravidla diskutování byli opět smazány. Opět se můžete přesvědčit na vlastní oči...

 

Zde můžete vidět náš nesouhlas s tím, že naše komentáře byli smazány
Zde můžete vidět náš nesouhlas s tím, že naše komentáře byli smazány
O pár minut později se celý proces opakoval. Naše komentáře byli opět smazány bez udání jakéhokoliv důvodu...
O pár minut později se celý proces opakoval. Naše komentáře byli opět smazány bez udání jakéhokoliv důvodu...

No, co k tomu říci?! Je to opravdová ubohost a zároveň je to naprosto absurdní! Naše komentáře splňovali pravidla přispívání webu DDWorld.cz, tudíž nevidím jediný důvod proč naše komentáře smazal. Zde můžete na vlastní oči vidět, jaký pan Stach doopravdy je...

Tisk
Hodnocení:
( 8.8 / 39 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku AKTUALIZOVÁNO: DDWorld aneb kde je ta slibovaná objektivita?!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
vernys    @Vivi Díky a jsem rád, že jsme spolu za jedno. Dokonce i ti, kteří se o dění na IT poli moc nezajímají, ihned pochopí, že se nejedná o objektivní web :-)vernysvernys1495    16.4.2011 15:00 vernys

@Vivi Díky a jsem rád, že jsme spolu za jedno. Dokonce i ti, kteří se o dění na IT poli moc nezajímají, ihned pochopí, že se nejedná o objektivní web :-)

Vivi    10/10, jakmile jsem uviděl recenze, okamžitě mi bylo jasné, že tam něco není v pořádku.Vivivivi2630    16.4.2011 00:35 Vivi

10/10, jakmile jsem uviděl recenze, okamžitě mi bylo jasné, že tam něco není v pořádku.

Raccon    vernys: Já bych byl třeba pro, vždycky se nad tím pobavím. Ten tvůj příspěvek je fakt dobrej :) Všude samé Radeony... :)Racconraccon2993    8.4.2011 08:50 Raccon

vernys: Já bych byl třeba pro, vždycky se nad tím pobavím. Ten tvůj příspěvek je fakt dobrej :) Všude samé Radeony... :)

vernys    @Raccon Kdyby byl zájem, mohl bych něco takového udělat :-)vernysvernys1495    7.4.2011 16:44 vernys

@Raccon Kdyby byl zájem, mohl bych něco takového udělat :-)

Raccon    Běžná praxe, naposled když jsem byl na ddworldu tak dd promazal skoro celou dizkuzi :) aniž by porušovala jeho pravidla... Dnes už se tam akorát občas podívám pro zasmání. Problém ale je že ddworld vypadá na pohled jako seriozní web, s tím že v diskuzi člověk nenajde nesouhlasné příspěvky, pokud jí nesleduje průběžně a nevidí co všechno se smazalo. Ale tohle je dobrý článek, vůbec by mi nevadilo z toho udělat seriál jenom pro zasmání :D ale na to jsou tu asi jiné stránky zmíněné v článku :)Racconraccon2993    7.4.2011 10:42 Raccon

Běžná praxe, naposled když jsem byl na ddworldu tak dd promazal skoro celou dizkuzi :) aniž by porušovala jeho pravidla... Dnes už se tam akorát občas podívám pro zasmání. Problém ale je že ddworld vypadá na pohled jako seriozní web, s tím že v diskuzi člověk nenajde nesouhlasné příspěvky, pokud jí nesleduje průběžně a nevidí co všechno se smazalo. Ale tohle je dobrý článek, vůbec by mi nevadilo z toho udělat seriál jenom pro zasmání :D ale na to jsou tu asi jiné stránky zmíněné v článku :)

Rox Cox    Mě už to přijde opravdu neskutečné. Já věděl, jak se pan "DD" chová, ale neměl jsem s tím úplně přímou zkušenost, a tak jsem si nějak vnitřně stále myslel, že je to lehce přehnané. Teď ale vím, že je to ještě horší a nechápu, jak se může vůbec "DD" divit, že se jeho bláboly označují za bulvár. Skoro se mi zdá, že za to snad dostává zaplaceno či co, protože takhle nemůže normální člověk myslet, když se míní jako objektivní. :-D Nejhorší se mi zdá, jak je známí, a jak ovlivňuje některé lidi bez zkušenosti s jeho chováním. Docela by mě zajímalo, jak je to s těmi fake accounty. :-DRox Coxrox-cox3207    6.4.2011 20:05 Rox Cox

Mě už to přijde opravdu neskutečné. Já věděl, jak se pan "DD" chová, ale neměl jsem s tím úplně přímou zkušenost, a tak jsem si nějak vnitřně stále myslel, že je to lehce přehnané. Teď ale vím, že je to ještě horší a nechápu, jak se může vůbec "DD" divit, že se jeho bláboly označují za bulvár. Skoro se mi zdá, že za to snad dostává zaplaceno či co, protože takhle nemůže normální člověk myslet, když se míní jako objektivní. :-D Nejhorší se mi zdá, jak je známí, a jak ovlivňuje některé lidi bez zkušenosti s jeho chováním. Docela by mě zajímalo, jak je to s těmi fake accounty. :-D

Bela    Aspoň od dnes viem, ktorému webu sa mám vyhýbať ako čert krížu :angry:Belabela2855    5.4.2011 17:35 Bela

Aspoň od dnes viem, ktorému webu sa mám vyhýbať ako čert krížu :angry:

JakER    Tak ta aktualizace dokonale představuje "objektivitu" a "nezaujtaost" DDWorldu. :)JakERjaker2265    5.4.2011 16:23 JakER

Tak ta aktualizace dokonale představuje "objektivitu" a "nezaujtaost" DDWorldu. :)

Raccon    Tak za tenhle článek opravdu děkuji. V počítači jsem zatím nVidii neměl a mám značku ATi, nebo teď už AMD opravdu rád, ale to co předvádí DD na svém atiblogu je něco zcela výjimečného. Je to něco tak neobjektivního že se člověk musí buď smát a nebo se pořádně naštvat. K mazání příspěvků DDmu stačí pouhý nesouhlas s článkem. Dokonce jsem si asi na rok koupil XBOX 360, abych zjistil, jak může být tak špatný :) Prostě DD nenávidí nVidii a konzole. Tak že děkuji za článek a plně s ním souhlasím.Racconraccon2993    5.4.2011 09:09 Raccon

Tak za tenhle článek opravdu děkuji. V počítači jsem zatím nVidii neměl a mám značku ATi, nebo teď už AMD opravdu rád, ale to co předvádí DD na svém atiblogu je něco zcela výjimečného. Je to něco tak neobjektivního že se člověk musí buď smát a nebo se pořádně naštvat. K mazání příspěvků DDmu stačí pouhý nesouhlas s článkem. Dokonce jsem si asi na rok koupil XBOX 360, abych zjistil, jak může být tak špatný :) Prostě DD nenávidí nVidii a konzole. Tak že děkuji za článek a plně s ním souhlasím.

NightShade    @vernys jj přesně :-D . . neni zač :-)NightShadenightshade855    4.4.2011 21:45 NightShade

@vernys jj přesně :-D . . neni zač :-)

vernys    @Nightshade Díky, jinak ten člověk co napsal ten článek o plátnech byl Stratos :-) Ten je červenej až to bolí, skoro se mi někdy zdá, že "DD" a Stratos je tatáž osoba ;-)vernysvernys1495    4.4.2011 21:41 vernys

@Nightshade Díky, jinak ten člověk co napsal ten článek o plátnech byl Stratos :-) Ten je červenej až to bolí, skoro se mi někdy zdá, že "DD" a Stratos je tatáž osoba ;-)

NightShade    Naprostý souhlas občas se tam podívám... Jinak mi to hodně připomíná člověka s nickem Stratos, který byl na czc. cz v diskuzích a pod nvidia karty psal lidem, ať koupí atinu, že je to lepší poměr cena/výkon (možná měl i v té době pravdu např. s odemknutím 6950 na 6970) ... za mě 10/10 :-)NightShadenightshade855    4.4.2011 21:39 NightShade

Naprostý souhlas občas se tam podívám... Jinak mi to hodně připomíná člověka s nickem Stratos, který byl na czc. cz v diskuzích a pod nvidia karty psal lidem, ať koupí atinu, že je to lepší poměr cena/výkon (možná měl i v té době pravdu např. s odemknutím 6950 na 6970) ... za mě 10/10 :-)

Rox Cox    Tedy on je vlastně skvělý... 8-)Rox Coxrox-cox3207    4.4.2011 16:24 Rox Cox

Tedy on je vlastně skvělý... 8-)

Rox Cox    Ano, skvělí článek a hlavně se konečně objevil někdo, kdo se nebál a napsal to narovinu, přímo na partnerský web! :-DRox Coxrox-cox3207    4.4.2011 16:23 Rox Cox

Ano, skvělí článek a hlavně se konečně objevil někdo, kdo se nebál a napsal to narovinu, přímo na partnerský web! :-D

Wojki    Ani bych se nedivil, kdyby byl sponzorován.... Taky bych psal takové neobjektivní čláky, kdyby mi za to někdo zplatil - s radostí! :) jinak moc pěkně napsané 10/10Wojkiwojki2405    4.4.2011 15:08 Wojki

Ani bych se nedivil, kdyby byl sponzorován.... Taky bych psal takové neobjektivní čláky, kdyby mi za to někdo zplatil - s radostí! :) jinak moc pěkně napsané 10/10

vernys    @Pro-Sek Co tím chceš říci? Vždyť výkonově jsou na tom ty karty úlně stejně a jak 24" monitor, tak obrazovka přes půlku obýváku mývají stejné rozlišení 1920x1080. Můžeš mi tedy říct co si tím myslel? :-)vernysvernys1495    4.4.2011 14:41 vernys

@Pro-Sek Co tím chceš říci? Vždyť výkonově jsou na tom ty karty úlně stejně a jak 24" monitor, tak obrazovka přes půlku obýváku mývají stejné rozlišení 1920x1080. Můžeš mi tedy říct co si tím myslel? :-)

Bela    V prípade tohto webu nejde o súboj dvoch gigantov. A v prípade tohto článku nejde ani o AMD versus nVidia. Podstatu vidím v existencii "DD" a jeho nadpráci. Nadpráci tak masívnej a zákernej, že vznikajú aj profesné antiblogy. Proste prekročenie normálnych medzí a vstup do povestnej 13. komnaty.Belabela2855    4.4.2011 10:16 Bela

V prípade tohto webu nejde o súboj dvoch gigantov. A v prípade tohto článku nejde ani o AMD versus nVidia. Podstatu vidím v existencii "DD" a jeho nadpráci. Nadpráci tak masívnej a zákernej, že vznikajú aj profesné antiblogy. Proste prekročenie normálnych medzí a vstup do povestnej 13. komnaty.

Pro-Sek    No, on je principielně problém v rozlišení. Pokud hraji na LCD velikosti půlky obýváku, tak pak jedině nVidia. Pokud pařím maximálně na 22-24", zřejmě stačí AMD či ATI. Ovšem pokud chci kvalitní přímotop, pak si samozřejmě pořídím rovnou GTX590, která prý po přetaktování topí 112 stupňů na napájecích obvodech.Pro-Sekpro-sek5028    4.4.2011 09:40 Pro-Sek

No, on je principielně problém v rozlišení. Pokud hraji na LCD velikosti půlky obýváku, tak pak jedině nVidia. Pokud pařím maximálně na 22-24", zřejmě stačí AMD či ATI. Ovšem pokud chci kvalitní přímotop, pak si samozřejmě pořídím rovnou GTX590, která prý po přetaktování topí 112 stupňů na napájecích obvodech.

Amahara    Nemalujte čerty na zeď. Jde tady o souboj dvou gigantů pohlcujícch v podstatě celý trh a tohle se dá ještě označit za celkem fair play. Jakou mají dneska Vnidie výhodu oproti AMD? A jakou výhodu mají AMD oproti Vnivii? Položme si tuhle otázku, udělejme na ní klasické rozhodovací téčko +/- a s velkou pravděpodobností dojdeme k velice zajímavým zjištěním. Na závěr bych vám rád dal námět k zamyšlení. Nakolik vlastně dokážete využít monstrózní grafickou kartu (krom Dreea) ;-) ?Amaharaamahara5002    4.4.2011 09:22 Amahara

Nemalujte čerty na zeď. Jde tady o souboj dvou gigantů pohlcujícch v podstatě celý trh a tohle se dá ještě označit za celkem fair play. Jakou mají dneska Vnidie výhodu oproti AMD? A jakou výhodu mají AMD oproti Vnivii? Položme si tuhle otázku, udělejme na ní klasické rozhodovací téčko +/- a s velkou pravděpodobností dojdeme k velice zajímavým zjištěním. Na závěr bych vám rád dal námět k zamyšlení. Nakolik vlastně dokážete využít monstrózní grafickou kartu (krom Dreea) ;-) ?

Pro-Sek    Obecně je velký problém zcela objektivně a nestranně hodnotit nějaké výrobky. Znám to z vlastní praxe. Základní problém jsou totiž peníze. Kdo je nemá, musí žádat o zapůjčení materiálu na testování nějakého výrobce či prodejce - a zde je ten zakopaný pes. Málokdo má balík, aby si mohl jednoduše nakoupit kopec hardwaru a pak ho nezávisle hodnotit. Takže pokud musím žádat dodavatele o milostivé zapůjčení, jsem už dopředu v pozici fámuluse, který nehodnotí, ale slouží. V zásadě je to vlastně svým způsobem i normální - já dodávám na trh výrobky, chci aby byznys frčel, a když přijde nějaký jouda co má vlastní web, a prosí o zapůjčení nějakého železa, tak mu ho půjčím. . a když napíše špatně, příště už mu nic nepůjčím.
Je to začarovaný kruh, ze kterého nevede cesta ven, pokud člověk není finančně nezávislý.
A extra to platí pro tento Kocourkov, kde žijeme.
Pro-Sekpro-sek5028
    4.4.2011 08:57
Pro-Sek

Obecně je velký problém zcela objektivně a nestranně hodnotit nějaké výrobky. Znám to z vlastní praxe. Základní problém jsou totiž peníze. Kdo je nemá, musí žádat o zapůjčení materiálu na testování nějakého výrobce či prodejce - a zde je ten zakopaný pes. Málokdo má balík, aby si mohl jednoduše nakoupit kopec hardwaru a pak ho nezávisle hodnotit. Takže pokud musím žádat dodavatele o milostivé zapůjčení, jsem už dopředu v pozici fámuluse, který nehodnotí, ale slouží. V zásadě je to vlastně svým způsobem i normální - já dodávám na trh výrobky, chci aby byznys frčel, a když přijde nějaký jouda co má vlastní web, a prosí o zapůjčení nějakého železa, tak mu ho půjčím. . a když napíše špatně, příště už mu nic nepůjčím.
Je to začarovaný kruh, ze kterého nevede cesta ven, pokud člověk není finančně nezávislý.
A extra to platí pro tento Kocourkov, kde žijeme.

Bela    Nestranný web je jedna vec, ale v tomto prípade vidím problém v tom, že DD robí nadprácu a zjavne ho to baví, takže sa jedná asi o mentálnu výbavu spomínaného pána. Inak FuFu v tejto džungli neexistuje dobrý a zlý. Neplatí dobré EA - zlý Activision, dobré AMD - zlá nVidia. Tieto giganty sa správajú rovnako, možno to niekedy v nepodstatnom detaile nesedí, ale nemôžu sa správať inak, aby neposkytli konkurencii komparatívnu výhodu ;-)Belabela2855    4.4.2011 08:49 Bela

Nestranný web je jedna vec, ale v tomto prípade vidím problém v tom, že DD robí nadprácu a zjavne ho to baví, takže sa jedná asi o mentálnu výbavu spomínaného pána. Inak FuFu v tejto džungli neexistuje dobrý a zlý. Neplatí dobré EA - zlý Activision, dobré AMD - zlá nVidia. Tieto giganty sa správajú rovnako, možno to niekedy v nepodstatnom detaile nesedí, ale nemôžu sa správať inak, aby neposkytli konkurencii komparatívnu výhodu ;-)

Amahara    "Podplacený" web je zajímavé slovo, ale je třeba brát v potaz, že napsat kvalitní článek stojí čas a udržet web v chodu také stojí nějakou tu kačku. Pokud to člověk nedělá z čistého nadšení pro věc, tak potřebuje návratnost své investice. Ideálním řešením tohoto problému je právě smlouva s nějakým sponzorem a psaní právě o jeho výrobcích. Už jenom tenhle článek pak tvoří další marketing pro daný web (je jedno co o mně píšou. Hlavní je, že píšou) a ukazuje úspěšnost dané strategie. Hold marketing je svinstvo a ac si člověk říká, že má triky zlých firem prokouknuté, tak se převážně šeredně plete (pokud tedy pro dané zlé firmy nedělá marketingový mix či nevytváří jednotlivé reklamy) ;-) .Amaharaamahara5002    4.4.2011 08:20 Amahara

"Podplacený" web je zajímavé slovo, ale je třeba brát v potaz, že napsat kvalitní článek stojí čas a udržet web v chodu také stojí nějakou tu kačku. Pokud to člověk nedělá z čistého nadšení pro věc, tak potřebuje návratnost své investice. Ideálním řešením tohoto problému je právě smlouva s nějakým sponzorem a psaní právě o jeho výrobcích. Už jenom tenhle článek pak tvoří další marketing pro daný web (je jedno co o mně píšou. Hlavní je, že píšou) a ukazuje úspěšnost dané strategie. Hold marketing je svinstvo a ac si člověk říká, že má triky zlých firem prokouknuté, tak se převážně šeredně plete (pokud tedy pro dané zlé firmy nedělá marketingový mix či nevytváří jednotlivé reklamy) ;-) .

FuFu    Parádní a originální článek.
Na DD občas mrknu, ale nikdy jsem ho moc nezkoumal. Nemám velký problém s tím pokud je člověk neobjektivní, pokud netvrdí, že objektivní je. Já mám například rád ATI/AMD, přitom nemám osobní zkušenost s konkurencí, hardware si vybírám na základě porovnávání různých testů a diskuzí, no většinou jsem se setkal s dost protichůdnými informacemi, - důležitý je pro mě poměr cena/výkon. Dám tomu čas a zatím jsem byl vždy se svým výběrem spokojen. - Ale ty praktiky, co jsou zde napsány, jsou vlastně lživá reklama, a to určitě není v pořádku.
Musím teď přemýšlet, protože nemám rád Nvidia na základě jistých článků, které se týkali jejich obchodních praktik a chování k zákazníkovi. Jestli jsem to kdysi četl na DD a pak na to nabaloval, tak jsem možná v omylu. Nerad bych někomu neprávem křivdil.
Obecně je to hrozné, veškeré informace se k nám dostávají velmi zkreslené a necelé, příklad televizních novin mluví za vše. Kam se poděla serióznost a odpovědnost? Je to hnus.
Na druhou stranu, jestli DD tvoří 95% obsahu sám, tak je to vcelku obdivuhodné a kdo z nás má vlastní komiks? :-)
Shrnutí: This is Digital Doom.
FuFufufu3905
    3.4.2011 23:20
FuFu

Parádní a originální článek.
Na DD občas mrknu, ale nikdy jsem ho moc nezkoumal. Nemám velký problém s tím pokud je člověk neobjektivní, pokud netvrdí, že objektivní je. Já mám například rád ATI/AMD, přitom nemám osobní zkušenost s konkurencí, hardware si vybírám na základě porovnávání různých testů a diskuzí, no většinou jsem se setkal s dost protichůdnými informacemi, - důležitý je pro mě poměr cena/výkon. Dám tomu čas a zatím jsem byl vždy se svým výběrem spokojen. - Ale ty praktiky, co jsou zde napsány, jsou vlastně lživá reklama, a to určitě není v pořádku.
Musím teď přemýšlet, protože nemám rád Nvidia na základě jistých článků, které se týkali jejich obchodních praktik a chování k zákazníkovi. Jestli jsem to kdysi četl na DD a pak na to nabaloval, tak jsem možná v omylu. Nerad bych někomu neprávem křivdil.
Obecně je to hrozné, veškeré informace se k nám dostávají velmi zkreslené a necelé, příklad televizních novin mluví za vše. Kam se poděla serióznost a odpovědnost? Je to hnus.
Na druhou stranu, jestli DD tvoří 95% obsahu sám, tak je to vcelku obdivuhodné a kdo z nás má vlastní komiks? :-)
Shrnutí: This is Digital Doom.

vernys    @Playman tak to máš naprostou pravdu, pokud hledáš nestranný web, tak musíš hledat někde na zahraničních webech, ale ani tam to není 100%. Jinak díky všem za pochvaly, cením si toho a jsem rád, že se článek líbí :-)vernysvernys1495    3.4.2011 22:29 vernys

@Playman tak to máš naprostou pravdu, pokud hledáš nestranný web, tak musíš hledat někde na zahraničních webech, ale ani tam to není 100%. Jinak díky všem za pochvaly, cením si toho a jsem rád, že se článek líbí :-)

Playman    5 antiwebů na jeho osobu a on stále píše a vyzvihuje ty samé věci. . DD rozhodně není žádný hlupák, takže tam některé věci píše cíleně a) aby rozpoutal flame b) dostane nějáký ten příspěvek od svého chlebodárce c) zjistil, že se mu tento styl psaní velmi vyplácí a má díky tomu větší návštěvnost a příjem z reklam d) vypracoval si svůj vlastní "styl" psaní, kdy se snaží dělat co možná nejlepší recenze na hry, to mu zajistí stále nějáký zájem. Dále sem tam napíše nějákou "okrajovou" novinku. A za poslední a na co se hlavně soustředí jsou grafiky a flame proti Nvidii... ddworld se rozrůstá...

Nakonec ale v Čr nenajdeme jeden jediný objektivní web. Pamatuju si, jak DD sám psal, že v zahraničí jsou hodně webů "podplacených" a on se do stejných vod pustí sám také :-D , PCT je na tom úplně stejně, akorát je to zase pro Nvidii web... U nás prostě žádný nestranný IT web neexistuje.
Playmanplayman62
    3.4.2011 22:23
Playman

5 antiwebů na jeho osobu a on stále píše a vyzvihuje ty samé věci. . DD rozhodně není žádný hlupák, takže tam některé věci píše cíleně a) aby rozpoutal flame b) dostane nějáký ten příspěvek od svého chlebodárce c) zjistil, že se mu tento styl psaní velmi vyplácí a má díky tomu větší návštěvnost a příjem z reklam d) vypracoval si svůj vlastní "styl" psaní, kdy se snaží dělat co možná nejlepší recenze na hry, to mu zajistí stále nějáký zájem. Dále sem tam napíše nějákou "okrajovou" novinku. A za poslední a na co se hlavně soustředí jsou grafiky a flame proti Nvidii... ddworld se rozrůstá...

Nakonec ale v Čr nenajdeme jeden jediný objektivní web. Pamatuju si, jak DD sám psal, že v zahraničí jsou hodně webů "podplacených" a on se do stejných vod pustí sám také :-D , PCT je na tom úplně stejně, akorát je to zase pro Nvidii web... U nás prostě žádný nestranný IT web neexistuje.

Pro-Sek (Pro hodnocení musíte být přihlášen)  1x   Tyhle bitvy Zelení vs. Červení neřeším. Kupuju to, co se mi jeví jako optimální poměrem výkon/cena. Nicméně, musím uznat, že nVidia má zřejmě podle toho, co jsem kde četl, jisté výkonnostní fičury. Ale stejně si ASI počkám na Ligtning HD6970 :-)Pro-Sekpro-sek5028    3.4.2011 22:18 Pro-Sek

Tyhle bitvy Zelení vs. Červení neřeším. Kupuju to, co se mi jeví jako optimální poměrem výkon/cena. Nicméně, musím uznat, že nVidia má zřejmě podle toho, co jsem kde četl, jisté výkonnostní fičury. Ale stejně si ASI počkám na Ligtning HD6970 :-)

Amahara    Tohle je jednoduše válka a v té je povoleno vše. Může být taky dost dobře možné, že majitel webu je "sponzorován" a tím pádem prostě musí propagovat svého sponzora. Je to celkem běžná praxe, ale při dnešní dotupnosti informací v tom nevidím žádný problém. Jeden web propaguje Nvidie, bruhý zase AMD, a když k tomu najdete i jeden nezaujatý web, tak máte celkem slušný srovnávací základ. Faktem však zůstává, že technologie dodávaná AMD je levnější a ukažte mi dneska jedinou hru, která k plynulému hraní na maximální detaily potřebuje tu nejnatůněnější grafiku nové generace či alespoň generace předchozí. Konkurenční boj je naprosto nevyhnutelná záležitost a faktem i nadále zůstává, že Vnidie jsou dražší a průměrný uživatel si ten výkon ani neužije (POZOR Dree není běžný uživatel, Bela na to má a Pro-sek je magor) 8-) .Amaharaamahara5002    3.4.2011 22:01 Amahara

Tohle je jednoduše válka a v té je povoleno vše. Může být taky dost dobře možné, že majitel webu je "sponzorován" a tím pádem prostě musí propagovat svého sponzora. Je to celkem běžná praxe, ale při dnešní dotupnosti informací v tom nevidím žádný problém. Jeden web propaguje Nvidie, bruhý zase AMD, a když k tomu najdete i jeden nezaujatý web, tak máte celkem slušný srovnávací základ. Faktem však zůstává, že technologie dodávaná AMD je levnější a ukažte mi dneska jedinou hru, která k plynulému hraní na maximální detaily potřebuje tu nejnatůněnější grafiku nové generace či alespoň generace předchozí. Konkurenční boj je naprosto nevyhnutelná záležitost a faktem i nadále zůstává, že Vnidie jsou dražší a průměrný uživatel si ten výkon ani neužije (POZOR Dree není běžný uživatel, Bela na to má a Pro-sek je magor) 8-) .

JakER    DDW jsem nikdy pravidelně nečetl, ale i z toho mála co jsem si tam načetl stejně sdílím názor. Je to zkrátka tak bijící do očí, že stačí dva, tři články a už to vidíte všude. :) Za mě 10/10 Vernys.JakERjaker2265    3.4.2011 21:44 JakER

DDW jsem nikdy pravidelně nečetl, ale i z toho mála co jsem si tam načetl stejně sdílím názor. Je to zkrátka tak bijící do očí, že stačí dva, tři články a už to vidíte všude. :) Za mě 10/10 Vernys.

Bela    Tak môže dopadnúť každý web, post, diskuse, kde se diskutujúci (hodnotiteľ...) nesnaží byť objektívny. Perfektný článok, oplatilo sa naň čakať celé odpoludnie ;-)Belabela2855    3.4.2011 21:44 Bela

Tak môže dopadnúť každý web, post, diskuse, kde se diskutujúci (hodnotiteľ...) nesnaží byť objektívny. Perfektný článok, oplatilo sa naň čakať celé odpoludnie ;-)