Uživatel nepřihlášen
Vernys's Empire
RSS kanál blogu
Píše: vernys - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Vernys's Empire

Honba za zlatem z konzolového dolu aneb PC platformo sbohem!

Neděle 29.5.2011 18:37 - Autor: vernys
To se mi líbí

Honba za zlatem z konzolového dolu aneb PC platformo sbohem!Ať už se nám to líbí nebo ne, konzole skutečně vládnou co do prodejnosti her a tím pádem se stali pro vývojáře stěžejní platformou a konzole s jejich zisky v dnešní době pro vývojáře představují jakýsi pomyslný zlatý důl, z kterého mohou těžit jedna báseň. Je to ale správné? Nese to nějaká rizika? Nejen na tyto otázky dostanete v dnešním článku odpovědi...

War, War Has Never Changes...

Čím dál častěji vedou PCčkáři s konzolisty bitvy, ve kterých se meze nekladou a padají skutečně ostrá slova. Sám jsem se jednoho takové bohužel zůčastnil a stydím se za to. Co ale vede PCčkáře proti konzolistům do oné nelítostné bitvy na jejímž konci nakonec oba vyváznou s pošramocenou pověstí?! Důvody jsou různé, ovšem nejčastějším důvodem je tvrzení, že konzole brzdí vývoj a jedná se pouze krabičky z levného plastu nesoucí zastaralý Hardware. Je ale třeba se na tuto problematiku podívat také z druhé strany a uvědomit si všechny souvislosti souvisejíc s ní.

Herní vývoj

Asi každému průměrnému inteligentnímu člověku je jasné, že herní vývoj něco stojí a to něco si vývojáři nevycucají z prstu. Vývoj něco stojí, reklama něco stojí a v neposlední řadě také distribuce něco stojí. Nejen to musí vydavatel zaplatit a ještě něco vydělat. Vydavatel, jakožto poskytovatel financí vývojáři pracujícím pro něj, chce tedy pochopitelně na daném titulu co nejvíce "trhnout" a jelikož je konzolový trh nejvýnosnějším, pak jeho vyhlídky budou směřovat právě tam. Neříkám že je to špatně, ovšem někdy si vydavatel diktuje příliš mnoho a dočkáme se tak zjednodušených herních principů, osekané DX9 grafiky, neúměrné náročnosti a někdy i hromadou bugů. To ovšem trápí pouze PC, jelikož konzolím a jejich uživatelům to vyhovuje. Navíc bugy a malé fps se konzolí netýkají a celková jednoduchost jim naopak sedne. Perfektní ukázkou tohoto přístupu je společnost Activision se svou nesmrtelnou sérií Call Of Duty. OD 4. dílu jsme se nedočkali žádných inovací a začala to být nudná, stereotypní, koridová střílečka, kde jednoduchost hraje prim a čím dál tím více nabírá série Call Of Duty na klesající tendenci přítomnosti inovativních prvků této nesmrtelné série. 


Mnoho titulů se tedy zavděčí jedné straně, ale naopak se nezavděčí té druhé straně, tzn. PCčkářům. Nutně to ovšem nemusí být vždy náročný titul o neúměrné náročnosti ku grafice, ovšem je to jeden z možných faktorů. Dostane se nám tedy titulu s herní dobou okolo 6 hodin, obtížností hodnou kopnutí do míče a v horším případě i větší náročností a hromadou bugů. Co tedy takový PCčkář začne dělat? Začne nadávat na konzole a s hrdostí prohlásí, že si od daných vývojářů už nikdy nic nekoupí. Ono to ale není zdaleka tak jednoduché jak by se mohlo zdát, je zde několik problémů, které si žádají určitá opatření a jednoduše se nelze zavděčit oběma stranám.

$$$ aneb strýček skrblík v akci

Jak již bylo zmíněno, pro vývojáře je PC trh o hutnou část méně zajímavější, než trh s herními konzolemi. Důvodem je v dnešní době již rozšířené pirátství, které je bohužel rozšířeno v nemalé míře. Je to jednoduché, malé dítě zasedne k PC, nějaká hra se mu zalíbí, tak si ji jednoduše stáhne, a když už u toho je, stáhne si i pár dalších aby bylo co dělat. Horší totiž je, že to nejsou pouze malé děti, většina teenagerů to taky tak děla a bohužel nikdo z nich nedomýšlí důsledky a už vůbec si neuvědomují, že tím vlastně někoho okrádají o peníze. Jedná se totiž o naprosto totožnou kráděž, jako kdyby jste třeba v krámě ukradli rohlík, nebo rovnou mobil či tablet. Ovšem tito lidé vývojáře právě okradli o nemalý zisk, zvlášť když je pirátství rozšířené na takové úrovni, jak ho známe dnes. Když se toto pokusíte pirátovi vysvětlit, začne "okecávačka" že vlastně nikomu nic neukradl, že to dnes dělá každý atp. zkrátka hloupé výmluvy hodné 5ti letého děcka. A právě kvůli takovýmto lidem se PC trh stal a čím dál tím více se pro vývojáře bude stávat méně a méně zajímavějším. V tuto chvíli na scénu přichází Strýček Skrblík, tedy vydavatel, který s prodeji na PC zdaleka není spokojený a uvědomuje si, že pokud chce v této branži přežít a něco vydělat, musí se více zaměřit na konzolový trh a zároveň se mu co nejvíce přizpůsobit.


Proto se tedy hry jako Call of Duty tak dobře prodávají, je to proto, že na vývoji titulu má velké slovo vydavatel a chce se co nejvíce přizpůsobit té, pro vydavatele, správné straně a jak jsme již mohli minulý rok vidět, očividně se mu to vyplácí a nejnovější díl Call Of Duty se stal vůbec nejprodávanějším titulem na herní scéně s jeho 25 miliony prodaných kopií. Activision na tomto titulu "trhnul" neuvěřitelnou 1 miliardu dolarů! Konzolových verzí se prodala většina, tzn. několik milionů, přičemž té PC verze se neprodal ani pouhý milion. Toto je nádherná ukázka dnešního přístupu většiny vývojářů. Je to ovšem logické, pokud chci co nejvíce vydělat, musím se trhu přizpůsobit, v tomto případě tedy konzolovému trhu a mezi námi, kdybych byl na místě hlavy Activisionu, nezachoval bych se odlišným způsobem i přes potencionální obdiv a oblibu počítačových hráčů.

Skrblík říká NE!
Skrblík říká NE!

Ovšem vydavatel by se pochopitelně rád zavděčil všem, ale zkrátka to není možné už jen kvůli již jmenovaným důvodům. Je tu ale ještě jedna věc, kterou musí vydavatel řešit v případě toho, že jeho titul bude multiplatformním.

Tím zásadním problémem je právě zastaralost konzolí, tudíž je jasné, že pokud bude titul multiplatformním, nedočkáme se kdoví jakého grafického zpracování. Většinou se nám naopak dostane titul s průměrnou DX9 grafikou, v horším případě i naprosto neúměrnou náročností ku grafické stránce hry. S tím souvisí i rychlost herního vývoje, o tom ale až za chvíli.

Druhým problémem je zcela odlišná architektura herních konzolí od desktopových systémů, ukrytých v našich plechových miláčcích. Mnohdy právě odlišnost architektur má za následek abnormální náročnost a bugy, které mohou při konverzi z cela odlišné architektury, vzniknout.

Ano je to smutné, ale nevěste hlavu, ne každý vývojář se chová jako Activision. Kupříkladu Polské studio CDPROJEKT, jež stojí za vzniknutím obou dílů úspěšného RPG Zaklínač, který je pouze na PC! V tomto případě vývojáři nebyli omezeni problémy s konverzí a mohli se na obou dílech pořádně vyřádit a taky to podle toho tak vypadá a zvlášť druhý díl Zaklínače se řadí mezi ty graficky nejvyspělejší. Docela se divím tomu, že autoři po prvním díle měli finance na vývoj dílu druhého, ještě k tomu s tak pěkným grafickým zpracováním, ovšem je vidět, že prodeje z pc verze jim nestačí či si chtějí nějaký ten zloty vydělat a podle neoficiálních informací se již pracuje na Xboxové verzi tohoto skvělého RPG.

Určitě si říkáte, proč sakra dělají only PC tituly, když by se jim očividně vyplatilo dělat minimálně tituly multiplatformní, v lepším případě dokonce PS3/Xbox exkluzivity. Tento fakt většinou souvisí s odlišnou architekturou a s minimem zkušeností autorů, co se týče konverze na konzole.

Ovšem nemůžeme přehlížet fakt, že konzolových exkluzivit je vskutku více, než na PC. Pokud bych měl jemnovat namátkově, kupříkladu L.A Noire, Red Dead Redemption či PS3 only exkluzivita, série Uncharted. Tituly podobné již jmenovaným jsou pro vývojáře zlatým dolem, a ještě se k tomu nemusí "piplat" s PC verzí. To se pochopitelně nelíbí nám, PCčkářům a ihned máme na daného vydavatele vroubek a naše zášť vůči konzolím jen nabude na váze.

Herní vývoj no.2

Dostáváme se pomalu, ale jistě ke konci dnešního článku a já vám ještě nesdělil, jak se to vlastně má s tím spomalováním herního vývoje herních konzolí. Mnohokrát bývají konzole PCčkáři proklínány za jejich zastaralost a tím pádem spomalování herního vývoje jako takového. Jak už jsem ale psal, je třeba se na tuto problematiku podívat také z druhé strany a brát celou věc objektivně.

Jak každý jistě ví, na konzolích se toho prodá bezkonkurenčně nejvíce. Pokud by vývojáři žili pouze z PC platformy, jen tak tak by zaplatili vývoj na daný titul, spíše by se vývoj daného titulu ani nezaplatil, a každý vývojář chce logicky alespoň něco vydělat a když nevydělá, je problém a studio by v případě přítomnosti pouze jediné platformy, to jest PC, mohlo klidně zbankrotovat. Potom by Hení vývoj nebyl žádný a na co by nám byli naše natuněné kladélka kdyby na nich nebylo co hrát? Z toho vyplývá, že můžeme za konzole být rádi, jelikož díky nim nějaký herní vývoj stále je a s nástupem nové generace konzolí se zase posune o kus dál. Přesně tohle je celý princip Herního vývoje jako takového. Kdybychom hry poctivě kupovali, vývojáři by se více orientovali na PC trh a vše by mohlo vypadat zcela jinak, v nás prospěch, nikoliv konzolistů. Proto bych vás chtěl poprosit, podpořte vývojáře koupí titulů, které za to stojí a které za to nestojí, nestahujte, jelikož vám za to nestojí. Podpořte vývojáře pro lepší zítřky s kvalitnějšími tituly, podpořte Herní trh jako takový a kdoví, třeba se jednoho dne dočkáme toho, že PC platforma zaujme místo primární platformy pro vývojáře a PC trh se pro ně stane zajímavým.

Já se s vámi loučím a opět se těším na vaše názory a smysluplnou diskuzi...

Tisk
Hodnocení:
( 8.4 / 77 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Honba za zlatem z konzolového dolu aneb PC platformo sbohem!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Honzaik    super až na to že xbox se začal prodávat na konci 2005 ne 2007...Honzaikhonzaik740    29.5.2011 22:08 Honzaik

super až na to že xbox se začal prodávat na konci 2005 ne 2007...

ori63   1x   Můj názor je že PC je a vždy bude jedna z hlavních platforemori63ori636258    29.5.2011 22:01 ori63

Můj názor je že PC je a vždy bude jedna z hlavních platforem

Lightt    Na konzolích se hrát začlo a na konzolích se hrát bude víc a víc. Vidím vtom obrovskou budoucnost, je to pohodlnější než u PC a teď třeba Move nebo Kinect. Kdo nemá konzoly jako by nebyl takové pohodlí u PC nemáte ! .Lighttlightt4647    29.5.2011 21:53 Lightt

Na konzolích se hrát začlo a na konzolích se hrát bude víc a víc. Vidím vtom obrovskou budoucnost, je to pohodlnější než u PC a teď třeba Move nebo Kinect. Kdo nemá konzoly jako by nebyl takové pohodlí u PC nemáte ! .

prudislav    Playstation: no oni teď vydavatelé bojujou spíš proti bazarovýmu prodeji než proti pirátsví (to bylo je a bude a nemá smysl s ním bojovat stylem UbiDRM)prudislavprudislav2366    29.5.2011 21:49 prudislav

Playstation: no oni teď vydavatelé bojujou spíš proti bazarovýmu prodeji než proti pirátsví (to bylo je a bude a nemá smysl s ním bojovat stylem UbiDRM)

Playstation    JJ ale vsihny to neudelaly jako ty ja jsi to koupil na PS3 udelal max lv a hra sla prycPlaystationplaystation4213    29.5.2011 21:42 Playstation

JJ ale vsihny to neudelaly jako ty ja jsi to koupil na PS3 udelal max lv a hra sla pryc

prudislav    Playstation: njn a kolik těch lidí z těch co to stáhlop to doopravdy hrálo? ? ? já si MW2 v době vydání stáhl - zkusil jsem chvíli hrát a hra šla pryč - pak jsem si u známýho co má origo zahrál MP , následně koupil. Nakonec stejně nehraju na ofi. serverch ale na alteriw protože maj serverlist a přijde mi že mají miň cheaterů ( a k tomu sem si to ani kupovat nemusel aby sem moh hrát na aIW :-D)prudislavprudislav2366    29.5.2011 21:34 prudislav

Playstation: njn a kolik těch lidí z těch co to stáhlop to doopravdy hrálo? ? ? já si MW2 v době vydání stáhl - zkusil jsem chvíli hrát a hra šla pryč - pak jsem si u známýho co má origo zahrál MP , následně koupil. Nakonec stejně nehraju na ofi. serverch ale na alteriw protože maj serverlist a přijde mi že mají miň cheaterů ( a k tomu sem si to ani kupovat nemusel aby sem moh hrát na aIW :-D)

Playstation    A jak :D ? ale vemte jsi priklad treba MW 2 to jsi panatuju prodalo za 1 den 4, 7 milionu a stazeno bylo pres 2 miliony (dival jsem se kdyz to vyslo tet to bude jeste vic)Playstationplaystation4213    29.5.2011 21:20 Playstation

A jak :D ? ale vemte jsi priklad treba MW 2 to jsi panatuju prodalo za 1 den 4, 7 milionu a stazeno bylo pres 2 miliony (dival jsem se kdyz to vyslo tet to bude jeste vic)

Thopter    - mezi konzolovou a pc vezríThopterthopter6147    29.5.2011 21:19 Thopter

- mezi konzolovou a pc vezrí

Thopter    dameli2 : no a co ! ale jak už psal "vernys" - dočkáme se jenom více hráčů a DX11 jinak hry budou stejné tak že on rozdíl mezi konzolovou a konzolovou verzí rozdíl moc nebude... ( hraju na pc )Thopterthopter6147    29.5.2011 21:17 Thopter

dameli2 : no a co ! ale jak už psal "vernys" - dočkáme se jenom více hráčů a DX11 jinak hry budou stejné tak že on rozdíl mezi konzolovou a konzolovou verzí rozdíl moc nebude... ( hraju na pc )

JANSULOVSKY    Byly doby, kdy sem doma měl jen PS 1 a byl sem za ni rád. Ale všichni kámoši kolem mě vlastnili PC a pařili dnes už legendární Red Alert 1, MoH AA, AvP apod. Já jim mohl jen tiše závidět. PC sem dostal až na střední škole a byl jsem štěstím bez sebe. A teď bych se měl vracet zase ke konzolím? Ne. To by pro mě bylo něco jako vrácení se v čase a prožívat to znovu. Pro mě bylo vždycky PC hraní něco víc než to konzolové a tak to taky zůstane.JANSULOVSKYjansulovsky1889    29.5.2011 21:15 JANSULOVSKY

Byly doby, kdy sem doma měl jen PS 1 a byl sem za ni rád. Ale všichni kámoši kolem mě vlastnili PC a pařili dnes už legendární Red Alert 1, MoH AA, AvP apod. Já jim mohl jen tiše závidět. PC sem dostal až na střední škole a byl jsem štěstím bez sebe. A teď bych se měl vracet zase ke konzolím? Ne. To by pro mě bylo něco jako vrácení se v čase a prožívat to znovu. Pro mě bylo vždycky PC hraní něco víc než to konzolové a tak to taky zůstane.

prudislav    sorry Playstation (sem se překlik :-) )prudislavprudislav2366    29.5.2011 21:10 prudislav

sorry Playstation (sem se překlik :-) )

Rewan    Mno, koukam, ze tady budu asi jediny, ale nemuzu si pomoct, clanek neni v nekterych vecech tak objektivni, jak by mel. Nektere veci nejsou tak jednoduche a funguji realne trochu jinak. Jinak ten zbytek je napsany dobre a s nadhledem... abych si jen nestezoval.Rewanrewan1630    29.5.2011 21:07 Rewan

Mno, koukam, ze tady budu asi jediny, ale nemuzu si pomoct, clanek neni v nekterych vecech tak objektivni, jak by mel. Nektere veci nejsou tak jednoduche a funguji realne trochu jinak. Jinak ten zbytek je napsany dobre a s nadhledem... abych si jen nestezoval.

prudislav    Playsration: osobně si myslím že by se zas tak moc nezvýšiliprudislavprudislav2366    29.5.2011 21:06 prudislav

Playsration: osobně si myslím že by se zas tak moc nezvýšili

Playstation    No jo no kdyby jsi lidi nestahovaly hry ale kupoval PC by nic neprekonaloPlaystationplaystation4213    29.5.2011 21:05 Playstation

No jo no kdyby jsi lidi nestahovaly hry ale kupoval PC by nic neprekonalo

Dacyn    No ten článek se nekouká ještě na jednu rpoblematiku. Pc hráči vývoj her porovnávají s minulostí, kdy vývoj šel kupředu. Jenže dříve ke hře stačilo 10 lidí. Teď i na ty "blbý" konzole naprogramovat pořádnou hru zabere několik let vývoje s týmem minimálně o 100 lidech. Udělat ještě lepší hru s já nevim jakou grafikou - kdo by to dělal? Nikdy by se to nestihlo nebo nevyplatilo. Ne vždy může jít vývoj tak dopředu, ikdyby bylo vše jenom na PC platformu a pirátilo by se na ni stejně málo jako na koznole.Dacyndacyn1684    29.5.2011 21:03 Dacyn

No ten článek se nekouká ještě na jednu rpoblematiku. Pc hráči vývoj her porovnávají s minulostí, kdy vývoj šel kupředu. Jenže dříve ke hře stačilo 10 lidí. Teď i na ty "blbý" konzole naprogramovat pořádnou hru zabere několik let vývoje s týmem minimálně o 100 lidech. Udělat ještě lepší hru s já nevim jakou grafikou - kdo by to dělal? Nikdy by se to nestihlo nebo nevyplatilo. Ne vždy může jít vývoj tak dopředu, ikdyby bylo vše jenom na PC platformu a pirátilo by se na ni stejně málo jako na koznole.

Rambo    Xbox přece vyšel v roce 2005 a ne 2007 ;-)Ramborambo4005    29.5.2011 20:59 Rambo

Xbox přece vyšel v roce 2005 a ne 2007 ;-)

dameli2    vernys: jo ale hlavní platformou pro BF3 je PCdameli2dameli24027    29.5.2011 20:59 dameli2

vernys: jo ale hlavní platformou pro BF3 je PC

Bela    Ja to už s PC doklepem a ako sa zdá, po rokoch sucha sa bude blýskať na lepšie časy. A keby hneď na PC vývoju hier skončil, do smrti mám čo hrať. Máte pravdu, časy sa menia, ale k lepšiemu. W...z už nie je výsadou PC, demá sa začínajú vracať a PC hranie vstáva z popola ako Amaharov Fénix :lala:Belabela2855    29.5.2011 20:53 Bela

Ja to už s PC doklepem a ako sa zdá, po rokoch sucha sa bude blýskať na lepšie časy. A keby hneď na PC vývoju hier skončil, do smrti mám čo hrať. Máte pravdu, časy sa menia, ale k lepšiemu. W...z už nie je výsadou PC, demá sa začínajú vracať a PC hranie vstáva z popola ako Amaharov Fénix :lala:

vernys    BF3 Budou mít všichni, my se akorát dočkáme DX11 a vícero hráčů na mapě :lala:vernysvernys1495    29.5.2011 20:45 vernys

BF3 Budou mít všichni, my se akorát dočkáme DX11 a vícero hráčů na mapě :lala:

dameli2    ještě že my pc hráči budeme mít aspoň ten BF3dameli2dameli24027    29.5.2011 20:44 dameli2

ještě že my pc hráči budeme mít aspoň ten BF3

GamerCZ1    prudislav: jj Capcom dělá i porty pro PC. Od roku 96? Tak to je furt ta samá pisníčka. . pc hry prostě nikdy nevymřou.GamerCZ1gamercz14881    29.5.2011 20:44 GamerCZ1

prudislav: jj Capcom dělá i porty pro PC. Od roku 96? Tak to je furt ta samá pisníčka. . pc hry prostě nikdy nevymřou.

Bela    Tomaso : Neviem to nájsť, ale wiki [ odkaz ] uvádza k máju 2010 cez 3 milióny predaných kópií. K tomu ešte digitálna distribúcia a predaje za posledný rok.Belabela2855    29.5.2011 20:39 Bela

Tomaso : Neviem to nájsť, ale wiki [ odkaz ] uvádza k máju 2010 cez 3 milióny predaných kópií. K tomu ešte digitálna distribúcia a predaje za posledný rok.

prudislav    Pennywise: mě spíš přijde že poslední dobou se začínaj o PC zajímat i dříve výhradně konzolové firmy (Capcom) a tradiční firmy zase moc ne (Rockstar) . Ale zprávy o konci PC slyším každý rok už snad od 1996 kdy jsem se o to začal více zajímatprudislavprudislav2366    29.5.2011 20:39 prudislav

Pennywise: mě spíš přijde že poslední dobou se začínaj o PC zajímat i dříve výhradně konzolové firmy (Capcom) a tradiční firmy zase moc ne (Rockstar) . Ale zprávy o konci PC slyším každý rok už snad od 1996 kdy jsem se o to začal více zajímat

Teclado    Míň her ? :-) já mám pořád co hrát :-) Spíš nemám tolik peněz abych to mohl dotovat. Každej rok koupím tak 12-15 her :-) a to je myslím docela dost hraní :-)Tecladoteclado5873    29.5.2011 20:38 Teclado

Míň her ? :-) já mám pořád co hrát :-) Spíš nemám tolik peněz abych to mohl dotovat. Každej rok koupím tak 12-15 her :-) a to je myslím docela dost hraní :-)

Wojki    Strašně mě to štvě, že se pc platforma začíná dávat stranou a her začíná být mín. Jednou to fakt bude, že pc hry uplně vymřou. Už plánuju přechod na konzoleWojkiwojki2405    29.5.2011 20:36 Wojki

Strašně mě to štvě, že se pc platforma začíná dávat stranou a her začíná být mín. Jednou to fakt bude, že pc hry uplně vymřou. Už plánuju přechod na konzole

Teclado    Pro konzoli nepomašíruju ani za nic. Jsem pc hráč a tím to končí. V 6 letech jsem začal u pc a jsem mu věrný 20let!Tecladoteclado5873    29.5.2011 20:34 Teclado

Pro konzoli nepomašíruju ani za nic. Jsem pc hráč a tím to končí. V 6 letech jsem začal u pc a jsem mu věrný 20let!

GamerCZ1    Kdyby se tady víc lokazlizovalo a nebyly by ty hry kurva tak drahé na konzole tak už se mi PS3 hřeje doma.GamerCZ1gamercz14881    29.5.2011 20:32 GamerCZ1

Kdyby se tady víc lokazlizovalo a nebyly by ty hry kurva tak drahé na konzole tak už se mi PS3 hřeje doma.

Pro-Sek    to Pennywise - leda kulovýPro-Sekpro-sek5028    29.5.2011 20:32 Pro-Sek

to Pennywise - leda kulový

Viliem    Pennywise: řekl bych, že zásadní slovo bude mít, jak se vyvede windows 8 a jejich marketplace, nebo jak se to vůbec bude jmenovat.Viliemviliem3485    29.5.2011 20:29 Viliem

Pennywise: řekl bych, že zásadní slovo bude mít, jak se vyvede windows 8 a jejich marketplace, nebo jak se to vůbec bude jmenovat.

Pennywise    Jen jeden vzkaz pro Pcčkáře.... bude hůř! ! ! Za nějakou dobu si na moje slova vzpomenete a pomašírujete do shopu pro konzoli :DPennywisepennywise1651    29.5.2011 20:25 Pennywise

Jen jeden vzkaz pro Pcčkáře.... bude hůř! ! ! Za nějakou dobu si na moje slova vzpomenete a pomašírujete do shopu pro konzoli :D