Uživatel nepřihlášen
Vernys's Empire
RSS kanál blogu
Píše: vernys - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Vernys's Empire

Honba za zlatem z konzolového dolu aneb PC platformo sbohem!

Neděle 29.5.2011 18:37 - Autor: vernys
To se mi líbí

Honba za zlatem z konzolového dolu aneb PC platformo sbohem!Ať už se nám to líbí nebo ne, konzole skutečně vládnou co do prodejnosti her a tím pádem se stali pro vývojáře stěžejní platformou a konzole s jejich zisky v dnešní době pro vývojáře představují jakýsi pomyslný zlatý důl, z kterého mohou těžit jedna báseň. Je to ale správné? Nese to nějaká rizika? Nejen na tyto otázky dostanete v dnešním článku odpovědi...

War, War Has Never Changes...

Čím dál častěji vedou PCčkáři s konzolisty bitvy, ve kterých se meze nekladou a padají skutečně ostrá slova. Sám jsem se jednoho takové bohužel zůčastnil a stydím se za to. Co ale vede PCčkáře proti konzolistům do oné nelítostné bitvy na jejímž konci nakonec oba vyváznou s pošramocenou pověstí?! Důvody jsou různé, ovšem nejčastějším důvodem je tvrzení, že konzole brzdí vývoj a jedná se pouze krabičky z levného plastu nesoucí zastaralý Hardware. Je ale třeba se na tuto problematiku podívat také z druhé strany a uvědomit si všechny souvislosti souvisejíc s ní.

Herní vývoj

Asi každému průměrnému inteligentnímu člověku je jasné, že herní vývoj něco stojí a to něco si vývojáři nevycucají z prstu. Vývoj něco stojí, reklama něco stojí a v neposlední řadě také distribuce něco stojí. Nejen to musí vydavatel zaplatit a ještě něco vydělat. Vydavatel, jakožto poskytovatel financí vývojáři pracujícím pro něj, chce tedy pochopitelně na daném titulu co nejvíce "trhnout" a jelikož je konzolový trh nejvýnosnějším, pak jeho vyhlídky budou směřovat právě tam. Neříkám že je to špatně, ovšem někdy si vydavatel diktuje příliš mnoho a dočkáme se tak zjednodušených herních principů, osekané DX9 grafiky, neúměrné náročnosti a někdy i hromadou bugů. To ovšem trápí pouze PC, jelikož konzolím a jejich uživatelům to vyhovuje. Navíc bugy a malé fps se konzolí netýkají a celková jednoduchost jim naopak sedne. Perfektní ukázkou tohoto přístupu je společnost Activision se svou nesmrtelnou sérií Call Of Duty. OD 4. dílu jsme se nedočkali žádných inovací a začala to být nudná, stereotypní, koridová střílečka, kde jednoduchost hraje prim a čím dál tím více nabírá série Call Of Duty na klesající tendenci přítomnosti inovativních prvků této nesmrtelné série. 


Mnoho titulů se tedy zavděčí jedné straně, ale naopak se nezavděčí té druhé straně, tzn. PCčkářům. Nutně to ovšem nemusí být vždy náročný titul o neúměrné náročnosti ku grafice, ovšem je to jeden z možných faktorů. Dostane se nám tedy titulu s herní dobou okolo 6 hodin, obtížností hodnou kopnutí do míče a v horším případě i větší náročností a hromadou bugů. Co tedy takový PCčkář začne dělat? Začne nadávat na konzole a s hrdostí prohlásí, že si od daných vývojářů už nikdy nic nekoupí. Ono to ale není zdaleka tak jednoduché jak by se mohlo zdát, je zde několik problémů, které si žádají určitá opatření a jednoduše se nelze zavděčit oběma stranám.

$$$ aneb strýček skrblík v akci

Jak již bylo zmíněno, pro vývojáře je PC trh o hutnou část méně zajímavější, než trh s herními konzolemi. Důvodem je v dnešní době již rozšířené pirátství, které je bohužel rozšířeno v nemalé míře. Je to jednoduché, malé dítě zasedne k PC, nějaká hra se mu zalíbí, tak si ji jednoduše stáhne, a když už u toho je, stáhne si i pár dalších aby bylo co dělat. Horší totiž je, že to nejsou pouze malé děti, většina teenagerů to taky tak děla a bohužel nikdo z nich nedomýšlí důsledky a už vůbec si neuvědomují, že tím vlastně někoho okrádají o peníze. Jedná se totiž o naprosto totožnou kráděž, jako kdyby jste třeba v krámě ukradli rohlík, nebo rovnou mobil či tablet. Ovšem tito lidé vývojáře právě okradli o nemalý zisk, zvlášť když je pirátství rozšířené na takové úrovni, jak ho známe dnes. Když se toto pokusíte pirátovi vysvětlit, začne "okecávačka" že vlastně nikomu nic neukradl, že to dnes dělá každý atp. zkrátka hloupé výmluvy hodné 5ti letého děcka. A právě kvůli takovýmto lidem se PC trh stal a čím dál tím více se pro vývojáře bude stávat méně a méně zajímavějším. V tuto chvíli na scénu přichází Strýček Skrblík, tedy vydavatel, který s prodeji na PC zdaleka není spokojený a uvědomuje si, že pokud chce v této branži přežít a něco vydělat, musí se více zaměřit na konzolový trh a zároveň se mu co nejvíce přizpůsobit.


Proto se tedy hry jako Call of Duty tak dobře prodávají, je to proto, že na vývoji titulu má velké slovo vydavatel a chce se co nejvíce přizpůsobit té, pro vydavatele, správné straně a jak jsme již mohli minulý rok vidět, očividně se mu to vyplácí a nejnovější díl Call Of Duty se stal vůbec nejprodávanějším titulem na herní scéně s jeho 25 miliony prodaných kopií. Activision na tomto titulu "trhnul" neuvěřitelnou 1 miliardu dolarů! Konzolových verzí se prodala většina, tzn. několik milionů, přičemž té PC verze se neprodal ani pouhý milion. Toto je nádherná ukázka dnešního přístupu většiny vývojářů. Je to ovšem logické, pokud chci co nejvíce vydělat, musím se trhu přizpůsobit, v tomto případě tedy konzolovému trhu a mezi námi, kdybych byl na místě hlavy Activisionu, nezachoval bych se odlišným způsobem i přes potencionální obdiv a oblibu počítačových hráčů.

Skrblík říká NE!
Skrblík říká NE!

Ovšem vydavatel by se pochopitelně rád zavděčil všem, ale zkrátka to není možné už jen kvůli již jmenovaným důvodům. Je tu ale ještě jedna věc, kterou musí vydavatel řešit v případě toho, že jeho titul bude multiplatformním.

Tím zásadním problémem je právě zastaralost konzolí, tudíž je jasné, že pokud bude titul multiplatformním, nedočkáme se kdoví jakého grafického zpracování. Většinou se nám naopak dostane titul s průměrnou DX9 grafikou, v horším případě i naprosto neúměrnou náročností ku grafické stránce hry. S tím souvisí i rychlost herního vývoje, o tom ale až za chvíli.

Druhým problémem je zcela odlišná architektura herních konzolí od desktopových systémů, ukrytých v našich plechových miláčcích. Mnohdy právě odlišnost architektur má za následek abnormální náročnost a bugy, které mohou při konverzi z cela odlišné architektury, vzniknout.

Ano je to smutné, ale nevěste hlavu, ne každý vývojář se chová jako Activision. Kupříkladu Polské studio CDPROJEKT, jež stojí za vzniknutím obou dílů úspěšného RPG Zaklínač, který je pouze na PC! V tomto případě vývojáři nebyli omezeni problémy s konverzí a mohli se na obou dílech pořádně vyřádit a taky to podle toho tak vypadá a zvlášť druhý díl Zaklínače se řadí mezi ty graficky nejvyspělejší. Docela se divím tomu, že autoři po prvním díle měli finance na vývoj dílu druhého, ještě k tomu s tak pěkným grafickým zpracováním, ovšem je vidět, že prodeje z pc verze jim nestačí či si chtějí nějaký ten zloty vydělat a podle neoficiálních informací se již pracuje na Xboxové verzi tohoto skvělého RPG.

Určitě si říkáte, proč sakra dělají only PC tituly, když by se jim očividně vyplatilo dělat minimálně tituly multiplatformní, v lepším případě dokonce PS3/Xbox exkluzivity. Tento fakt většinou souvisí s odlišnou architekturou a s minimem zkušeností autorů, co se týče konverze na konzole.

Ovšem nemůžeme přehlížet fakt, že konzolových exkluzivit je vskutku více, než na PC. Pokud bych měl jemnovat namátkově, kupříkladu L.A Noire, Red Dead Redemption či PS3 only exkluzivita, série Uncharted. Tituly podobné již jmenovaným jsou pro vývojáře zlatým dolem, a ještě se k tomu nemusí "piplat" s PC verzí. To se pochopitelně nelíbí nám, PCčkářům a ihned máme na daného vydavatele vroubek a naše zášť vůči konzolím jen nabude na váze.

Herní vývoj no.2

Dostáváme se pomalu, ale jistě ke konci dnešního článku a já vám ještě nesdělil, jak se to vlastně má s tím spomalováním herního vývoje herních konzolí. Mnohokrát bývají konzole PCčkáři proklínány za jejich zastaralost a tím pádem spomalování herního vývoje jako takového. Jak už jsem ale psal, je třeba se na tuto problematiku podívat také z druhé strany a brát celou věc objektivně.

Jak každý jistě ví, na konzolích se toho prodá bezkonkurenčně nejvíce. Pokud by vývojáři žili pouze z PC platformy, jen tak tak by zaplatili vývoj na daný titul, spíše by se vývoj daného titulu ani nezaplatil, a každý vývojář chce logicky alespoň něco vydělat a když nevydělá, je problém a studio by v případě přítomnosti pouze jediné platformy, to jest PC, mohlo klidně zbankrotovat. Potom by Hení vývoj nebyl žádný a na co by nám byli naše natuněné kladélka kdyby na nich nebylo co hrát? Z toho vyplývá, že můžeme za konzole být rádi, jelikož díky nim nějaký herní vývoj stále je a s nástupem nové generace konzolí se zase posune o kus dál. Přesně tohle je celý princip Herního vývoje jako takového. Kdybychom hry poctivě kupovali, vývojáři by se více orientovali na PC trh a vše by mohlo vypadat zcela jinak, v nás prospěch, nikoliv konzolistů. Proto bych vás chtěl poprosit, podpořte vývojáře koupí titulů, které za to stojí a které za to nestojí, nestahujte, jelikož vám za to nestojí. Podpořte vývojáře pro lepší zítřky s kvalitnějšími tituly, podpořte Herní trh jako takový a kdoví, třeba se jednoho dne dočkáme toho, že PC platforma zaujme místo primární platformy pro vývojáře a PC trh se pro ně stane zajímavým.

Já se s vámi loučím a opět se těším na vaše názory a smysluplnou diskuzi...

Tisk
Hodnocení:
( 8.4 / 77 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Honba za zlatem z konzolového dolu aneb PC platformo sbohem!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
vernys   1x   Nezmare, ty si jen honíš body do tvého ranku, ať se podívám na jakýkoliv tvůj komentář, je naprosto nic neříkající a když ano, pak je jednoslovný. Navíc by jsi měl svoji kritiku trochu oprávnit ne? ! :lala:vernysvernys1495    11.6.2011 03:12 vernys

Nezmare, ty si jen honíš body do tvého ranku, ať se podívám na jakýkoliv tvůj komentář, je naprosto nic neříkající a když ano, pak je jednoslovný. Navíc by jsi měl svoji kritiku trochu oprávnit ne? ! :lala:

nezmar    nic mocnezmarnezmar6939    10.6.2011 21:07 nezmar

nic moc

vernys    A právě proto, že tam lidi kupují hry ve velkém jsou tam hry lvnější, jelikož si to vydavatel může dovolit a přesto nepřijde o svůj zisk, ba naopak :lala:vernysvernys1495    5.6.2011 19:20 vernys

A právě proto, že tam lidi kupují hry ve velkém jsou tam hry lvnější, jelikož si to vydavatel může dovolit a přesto nepřijde o svůj zisk, ba naopak :lala:

Koleno    ale vetsina prodeju her na konzole je v USA, protoze tam maji lidi mnohem vic penez na tyto veci, ale u nas a v jinych statech ne a proto je takovy piratstvi ikdyz jsou na PC hry levnejsiKolenokoleno4775    3.6.2011 17:16 Koleno

ale vetsina prodeju her na konzole je v USA, protoze tam maji lidi mnohem vic penez na tyto veci, ale u nas a v jinych statech ne a proto je takovy piratstvi ikdyz jsou na PC hry levnejsi

vernys    Tak ji zkrátka hrát nebude a pokud na ní nemá peníze, pak mu za tu koupi nestojí a neměl by ji už vůbec nelegálně získat a pokud mu za to stojí, pak si je schopen na ni vydělat:) Je to stejné, jako kdyby jsi šel do Electroworldu, vzal tam 60" Plasmu a řekl jsi, že na ni nemáš, ale chceš ji, tak si ji zkrátka vezmeš...vernysvernys1495    3.6.2011 16:52 vernys

Tak ji zkrátka hrát nebude a pokud na ní nemá peníze, pak mu za tu koupi nestojí a neměl by ji už vůbec nelegálně získat a pokud mu za to stojí, pak si je schopen na ni vydělat:) Je to stejné, jako kdyby jsi šel do Electroworldu, vzal tam 60" Plasmu a řekl jsi, že na ni nemáš, ale chceš ji, tak si ji zkrátka vezmeš...

ߣack KiŁŁer    Zdravım z turecka a davam desıtku :-) . mam na tebe par otazecku, kterou sı prectu ası az v praze. Co kdyz bz sı pırat rad hru koupıl ale nema na nı penı {tady ma bzt otaznık, ale ten jsem na turecke klavesnıcı nenasel} :lol:ߣack KiŁŁerslack-killer6019    2.6.2011 19:02 ߣack KiŁŁer

Zdravım z turecka a davam desıtku :-) . mam na tebe par otazecku, kterou sı prectu ası az v praze. Co kdyz bz sı pırat rad hru koupıl ale nema na nı penı {tady ma bzt otaznık, ale ten jsem na turecke klavesnıcı nenasel} :lol:

vernys    @Honzaik Kdyby tomu Sony nerozumělo, pak by na thu nepřežilo :lala:vernysvernys1495    1.6.2011 00:36 vernys

@Honzaik Kdyby tomu Sony nerozumělo, pak by na thu nepřežilo :lala:

Robert1106    Pekny clanok. Na konzolach je dobre ze sa hry vyvijaju pre dopredu znamy hardware, takze odladenie hry je jednoduchsie a aj optimalizacia je lepsia. Na druhu stranu nepaci sa mi na konzolach totalna uzavretost. Osobne by mi stacila moznost OtherOS. Momentalne mam radsej PC, pretoze niesom vojak aby som prijmal rozkazy od Sony, alebo MS. To sa ale moze casom zmenit, ale skor by sa mysel zmenit pristup istych firiem.Robert1106robert11063077    30.5.2011 19:54 Robert1106

Pekny clanok. Na konzolach je dobre ze sa hry vyvijaju pre dopredu znamy hardware, takze odladenie hry je jednoduchsie a aj optimalizacia je lepsia. Na druhu stranu nepaci sa mi na konzolach totalna uzavretost. Osobne by mi stacila moznost OtherOS. Momentalne mam radsej PC, pretoze niesom vojak aby som prijmal rozkazy od Sony, alebo MS. To sa ale moze casom zmenit, ale skor by sa mysel zmenit pristup istych firiem.

Satris (Pro hodnocení musíte být přihlášen  Tomaso: aha, na to si opravdu nevzpomínám.Satrissatris4044    30.5.2011 16:57 Satris

Tomaso: aha, na to si opravdu nevzpomínám.

Tomaso    Satris: Xbox taky jednou spadl. Pokud se nepletu, tak asi na 14 dní, ale na to si nikdo nevzpomíná. .Tomasotomaso646    30.5.2011 16:49 Tomaso

Satris: Xbox taky jednou spadl. Pokud se nepletu, tak asi na 14 dní, ale na to si nikdo nevzpomíná. .

Honzaik    microsoft tomu narozdíl od sony rozumí . DHonzaikhonzaik740    30.5.2011 15:58 Honzaik

microsoft tomu narozdíl od sony rozumí . D

Satris    Parad! se: xbox ne ;-)Satrissatris4044    30.5.2011 15:48 Satris

Parad! se: xbox ne ;-)

Parad!se    To je rada, koupím si konzoly a za chvíli bude měsíc bez online hraní ne? :DParad!separadse1704    30.5.2011 15:43 Parad!se

To je rada, koupím si konzoly a za chvíli bude měsíc bez online hraní ne? :D

Satris    Přestaňte si už stěžovat, že red dead redemption není na pc. :-D. K článku: s něčím souhlasím a s nečím ne ale napsáno pěkně takže 10 ;-)Satrissatris4044    30.5.2011 15:37 Satris

Přestaňte si už stěžovat, že red dead redemption není na pc. :-D. K článku: s něčím souhlasím a s nečím ne ale napsáno pěkně takže 10 ;-)

vernys    @Clank Tak řekni svůj názor, já ho jen uvítám, takhle totiž tvůj příspěvek poněkud pozbývá smyslu :lala:vernysvernys1495    30.5.2011 14:50 vernys

@Clank Tak řekni svůj názor, já ho jen uvítám, takhle totiž tvůj příspěvek poněkud pozbývá smyslu :lala:

Marigold    Já Fable 3 teď hraji a pokud bych měl hodnotit z hlediska zábavy tak bych hře z fleku dal 10/10, protože se opravdu bavím a hra ocejpá, příběh je povedený a docela dlouhý. Už mám nahráno skoro 24 hodin a ještě nemám splněnou hlavní linii, což pak vedlejší sběratelské úkoly apod. Milé překvapení! :-)Marigoldmarigold5573    30.5.2011 11:34 Marigold

Já Fable 3 teď hraji a pokud bych měl hodnotit z hlediska zábavy tak bych hře z fleku dal 10/10, protože se opravdu bavím a hra ocejpá, příběh je povedený a docela dlouhý. Už mám nahráno skoro 24 hodin a ještě nemám splněnou hlavní linii, což pak vedlejší sběratelské úkoly apod. Milé překvapení! :-)

Amahara    No zrovna konverze Darksiderů se moc nepovedla, ale nakonec to vážně běželo a byla to sranda. Fable 3 pak má být nejenom obyčejnou konverzí, ale zcela přepracovanou hrou, kde se tvůrci chtějí vyvarovat chyb z konzolí (no uvidíme co z toho vyleze) . Debatovat na tohlé téma můžeme do nekonečna, ale faktem zůstává, že za celou situaci na herním trhu nemohou jenom konzole a celá záležitost by vydala na seriál článků a konspiračních úvah :lala: .Amaharaamahara5002    30.5.2011 11:20 Amahara

No zrovna konverze Darksiderů se moc nepovedla, ale nakonec to vážně běželo a byla to sranda. Fable 3 pak má být nejenom obyčejnou konverzí, ale zcela přepracovanou hrou, kde se tvůrci chtějí vyvarovat chyb z konzolí (no uvidíme co z toho vyleze) . Debatovat na tohlé téma můžeme do nekonečna, ale faktem zůstává, že za celou situaci na herním trhu nemohou jenom konzole a celá záležitost by vydala na seriál článků a konspiračních úvah :lala: .

Marigold    Hezký napsáno (sice pár chyb, ale to se toleruje ;-) ) . Já jakožto PC only hráč a sběratel musím říci, že mám kolikrát nálady typu "pitomí konzolisti" apod. Mrzí mě, že jsou některé exkluzivity, které si asi na PC nikdy nezahraji (např. výše zmíněný L. A. Noire nebo Red Dead Redemption apod. ) , ale prostě tak už to je, konzoli si kvůli tomu kupovat nebudu, možná někdy v budoucnu, uvidíme. Na druhou stranu některé konverze konzolovek na PC jsou parádní (Darksiders, Fable 3...) . Já nejvíce hraji RPG tituly a proto je pro mě volba naprosto jasná a tou je PC, jelikož si neumím představit hraní her tohoto žánru s konzolovým ovladačem a ani mě to neláká, prostě zlatá myš a klávesnice. :thumbup:Marigoldmarigold5573    30.5.2011 11:02 Marigold

Hezký napsáno (sice pár chyb, ale to se toleruje ;-) ) . Já jakožto PC only hráč a sběratel musím říci, že mám kolikrát nálady typu "pitomí konzolisti" apod. Mrzí mě, že jsou některé exkluzivity, které si asi na PC nikdy nezahraji (např. výše zmíněný L. A. Noire nebo Red Dead Redemption apod. ) , ale prostě tak už to je, konzoli si kvůli tomu kupovat nebudu, možná někdy v budoucnu, uvidíme. Na druhou stranu některé konverze konzolovek na PC jsou parádní (Darksiders, Fable 3...) . Já nejvíce hraji RPG tituly a proto je pro mě volba naprosto jasná a tou je PC, jelikož si neumím představit hraní her tohoto žánru s konzolovým ovladačem a ani mě to neláká, prostě zlatá myš a klávesnice. :thumbup:

XJ-0461 = Clank    Přikláním se na stranu Ctira. da a dál mlčím. :lala:XJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    30.5.2011 06:40 XJ-0461 = Clank

Přikláním se na stranu Ctira. da a dál mlčím. :lala:

Honzaik    hh už to opravil :D řiká se děkujiHonzaikhonzaik740    29.5.2011 23:12 Honzaik

hh už to opravil :D řiká se děkuji

Bubakh    tak pro mě byly vždycky lepší exkluzivní hry na konzole (hlavně PS1) a asi to tak zůstane viz L. A. Noire, Heavy Rain. Jediný co mi dělá vrásky je že chybí česká lokalizace .... ale aspoň se přiučím angličtinu xDBubakhbubakh6588    29.5.2011 23:12 Bubakh

tak pro mě byly vždycky lepší exkluzivní hry na konzole (hlavně PS1) a asi to tak zůstane viz L. A. Noire, Heavy Rain. Jediný co mi dělá vrásky je že chybí česká lokalizace .... ale aspoň se přiučím angličtinu xD

prudislav    no L. A. Noire neni hra pro mě ale takový RDR by se mi na PC líbilo i kdby to dopadlo jako GTA4, Zkoušel jsem to na Xboxu a líbilo se mi to jen mi prostě neseděl gamepad a kvůli jedný hře si konzoli kupovat nehodlam. Si počkám jestli je to zničehonic nenapadne naportovat (viz. Bully) . a u GTA4 rocstar říkal že i když se neprodalo tolik kopií jako na konzolích (což je logický vzhledem k tomu že se port už nečekal a vyšel dlouho po konzolový verzi) pořád byl PC port ziskový (stejně tak dlcéčka)prudislavprudislav2366    29.5.2011 23:03 prudislav

no L. A. Noire neni hra pro mě ale takový RDR by se mi na PC líbilo i kdby to dopadlo jako GTA4, Zkoušel jsem to na Xboxu a líbilo se mi to jen mi prostě neseděl gamepad a kvůli jedný hře si konzoli kupovat nehodlam. Si počkám jestli je to zničehonic nenapadne naportovat (viz. Bully) . a u GTA4 rocstar říkal že i když se neprodalo tolik kopií jako na konzolích (což je logický vzhledem k tomu že se port už nečekal a vyšel dlouho po konzolový verzi) pořád byl PC port ziskový (stejně tak dlcéčka)

Honzaik    vernys jses si tím jistej ? ? ? podle mě jsou vývojáři líní a nehodlaj dělat ještě hru na PC, ale buďme rádi, že nás ušetřili stylu GTA IV na pc....Honzaikhonzaik740    29.5.2011 22:56 Honzaik

vernys jses si tím jistej ? ? ? podle mě jsou vývojáři líní a nehodlaj dělat ještě hru na PC, ale buďme rádi, že nás ušetřili stylu GTA IV na pc....

Honzaik    MÁŠ TAM CHYBU JAKO PR*SE, XBOX NEBYL VYDÁN V ROCE 2007 ALE 2005Honzaikhonzaik740    29.5.2011 22:55 Honzaik

MÁŠ TAM CHYBU JAKO PR*SE, XBOX NEBYL VYDÁN V ROCE 2007 ALE 2005

Hades47    PS3 :-) :-)Hades47hades474603    29.5.2011 22:52 Hades47

PS3 :-) :-)

vernys    Já si snad stěžuji? Ne, já říkám pouze jak to je. To, že se na PC neobjevili tituly jako L. A. Noire jsem také náležitě osvětlil tím, že je to způsobeno velikou mírou pirátství :-)vernysvernys1495    29.5.2011 22:44 vernys

Já si snad stěžuji? Ne, já říkám pouze jak to je. To, že se na PC neobjevili tituly jako L. A. Noire jsem také náležitě osvětlil tím, že je to způsobeno velikou mírou pirátství :-)

Ctira.d    No, co na to říct, a nevyvolat flame? Tak prvně, už mě fakt štvou tyhle články PC hráčů, jak si pořád stěžují, že na PC se nedělají hry, stejně jak na konzole. Ok, kupte si konzole. Zjednudošvání herních mechanik? Myslel jsem že, hry mají hráče pobavit, a né unudit k smrti. Zastaralost HW. Viděli jste Uncharted? Je to je málo, z toho sposuta, co bych chtěl říct, ale nechi tu rozjet nějaké vášnivé diskuze.Ctira.dctirad458    29.5.2011 22:41 Ctira.d

No, co na to říct, a nevyvolat flame? Tak prvně, už mě fakt štvou tyhle články PC hráčů, jak si pořád stěžují, že na PC se nedělají hry, stejně jak na konzole. Ok, kupte si konzole. Zjednudošvání herních mechanik? Myslel jsem že, hry mají hráče pobavit, a né unudit k smrti. Zastaralost HW. Viděli jste Uncharted? Je to je málo, z toho sposuta, co bych chtěl říct, ale nechi tu rozjet nějaké vášnivé diskuze.

Bela    Lightt : Nechápem čo je na Kinecte pohodlnejšie. Kinect je vlastne trest na konzolových hráčov, lebo stratia jedinú výsadu a tou je pohodlie :)Belabela2855    29.5.2011 22:23 Bela

Lightt : Nechápem čo je na Kinecte pohodlnejšie. Kinect je vlastne trest na konzolových hráčov, lebo stratia jedinú výsadu a tou je pohodlie :)

prudislav    Lightt: hlavní platformy jsou PS3, Xbox360 a PC. Wii , Move a inect jsou spíš takový causal odreagovací záležitosti (BTW: kinect bude i na PC) . A nevím co maj konzolisti pořád s tím pohodlím :-D já si taky dokážu napojit notas na plazmu a vzit si bezdrat gamepad/m+k/cokoli a sednout si na gauč. Pro mě je hlavní výhoda PC že když se něco pos*re tak si to opravím sám a nemusím to vozit na opravu nebo čekat až nahodí PSN ;-D ale ja sem asi takovej ten typ co ho bavi programovat/vrtat se vevnitř kompa a štelovat systémprudislavprudislav2366    29.5.2011 22:21 prudislav

Lightt: hlavní platformy jsou PS3, Xbox360 a PC. Wii , Move a inect jsou spíš takový causal odreagovací záležitosti (BTW: kinect bude i na PC) . A nevím co maj konzolisti pořád s tím pohodlím :-D já si taky dokážu napojit notas na plazmu a vzit si bezdrat gamepad/m+k/cokoli a sednout si na gauč. Pro mě je hlavní výhoda PC že když se něco pos*re tak si to opravím sám a nemusím to vozit na opravu nebo čekat až nahodí PSN ;-D ale ja sem asi takovej ten typ co ho bavi programovat/vrtat se vevnitř kompa a štelovat systém

Lightt    jak vidíš tak PC hlavní platformou není !Lighttlightt4647    29.5.2011 22:13 Lightt

jak vidíš tak PC hlavní platformou není !